dag 23 weer thuis!

15 mei 2018 - Koedijk, Nederland

Hey guys, how are you doing?

going home

Potverdikkie!, we hebben het gewoon gedaan! Er over gefantaseerd, gedroomd, getwijfeld om wel of niet te gaan, knopen doorgehakt en aan de slag gegaan om deze reis te organiseren. En nu....nu zijn we vandaag thuisgekomen van 3 fantastische weken Florida. Weken waarin we zoveel leuks en moois hebben meegemaakt, zelfs meer dan we hoopten. Trots ben ik op mijn mannen! Wesley die deze reis maakt en er elke dag een feestje van maakt, geniet voor 10, en het lichamelijk ook nog eens een keer super heeft gedaan. De vliegreis was best vermoeiend voor hem, doordat de Stabilo stoel niet functioneerde in een vliegtuig zoals we gedacht hadden. Door de druk in het vliegtuig werden de kussens zacht en had hij niet de steun die hij nodig heeft. Gelukkig werden er overal kussentjes en dekens vandaan gehaald door de stewardessen, zodat we het zodoende enigszins konden oplossen. Maar Wesley klaagde niet, bleef vrolijk en genoot evengoed van de vliegreis. En natuurlijk Fred, die we uiteindelijk zover gekregen hebben, om deze reis te maken, ondanks zijn vliegangst👍🏼

Gisteravond zijn we dus uit Florida vertrokken. Nadat we de huurauto afgeleverd hadden op het vliegveld, zijn we gaan inchecken. De douanecontrole daarna was erg uitgebreid. Wesley werd eerst lichamelijk gecontroleerd, zelfs achter bij zijn rug...we hadden gelijk maar verteld van de baclofenpomp en dat ze daar wel voorzichtig mee om moeten gaan. Dat deden ze ook gelukkig, maar de rolstoel moest ook op een soort van brug en werd aan de onderkant met camera’s bekeken, ook de bekleding van de stoel werd nauwkeurig bekeken. Inmiddels liepen wij rond zonder schoenen en 3 stuks handbagage waar ook alles uitgehaald was. Maar goed, alles voor de veiligheid, het was alleen best inspannend allemaal.

We vlogen terug ook weer met de dreamliner, Starclass deze keer. En eerlijk is eerlijk, ondanks wat eerdere berichten, zijn wij heel tevreden over onze heen als terugreis met  TUI. Ze waren erg behulpzaam, de dreamliner is een fijn vliegtuig en is ook vrij stil. We moesten gisteravond nog een stop maken in Miami, maar we mochten fijn blijven zitten. De rolstoel is ook goed vervoerd, dus ook de vliegreis is ons prima bevallen.

Vanmorgen landden we om 11.20 en ook hier stond iemand klaar om ons te helpen met de bagage. De transfer van de vliegtuigstoel naar de rolstoel doen we zelf, daar zijn we samen goed ingespeeld.

En als verrassing stonden Hans en Oma ons met een bloemetje op te wachten op Schiphol! zo leuk! We hebben samen nog een lekkere cappuccino gedronken en al wat vakantieverhalen gedeeld. En toen lekker naar huis, want Wesley zat al te slapen, hij was kapot. Dus onze bus weer opgehaald, die klaar stond in P6, en toen weer over de vertrouwde Nederlandse wegen richting Koedijk. En nu zijn we thuis, waar Wesley even ligt te chillen in zijn eigen bed, de koffers weer uitgepakt zijn en de eerste wasjes draaien, beseffen we wat een bofkonten we zijn om dit meegemaakt te hebben, waarbij alles klopte en is verlopen volgens de voorbereidingen.

Dit is dus vandaag ons laatste blog. Dank jullie wel voor het volgen en jullie leuke reacties! Het was erg leuk te lezen hoe jullie ons volgden. Het vloggen van Wesley zelf was lastig, omdat het vaak druk was in de parken, en via zijn werkblad dan andere beelden kregen dan de bedoeling was. We hebben dus samen met Wesley gefilmd en het blog geschreven.

hier ons laatste filmpje

groetjes,

Wesley, Fred en Gerry

1. Barbara:
    15 mei 2018
    Welcome home🏠en ook al is het home sweet home....daar was het natuurlijk geweldig en teveel meegemaakt om het allemaal te bevatten. Een vakantie wordt vaak nog fijner en mooier als thuis bent👍. Gelukkig zijn er de foto"s en de onuitwisbare herinneringen van al die mooie momenten in the States of America. Wat fijn dat jullie dit hebben aangedurfd. Kan niemand meer van jullie afnemen. Knap dat jullie dit met z'n drieën hebben geflikt en nog fijner is dat alles boven verwachting is verlopen... Ben trots op jullie....
    Ja en dan nu weer thuis met een jetlag en alle zooi die opgeruimd moet worden, maar wat zullen jullie dit er voor over hebben.
    Het was geweldig en leuk om jullie op jullie trip te mogen en kunnen volgen.
    Dit wil ik nog wel even kwijt....Ger wat ben je een geweldige moeder voor Wes ❤. Je doet het en je hebt dit mooi maar weer gedaan meid!!! Geweldig🍀. Fred wat knap dat je er altijd bent en staat en je vliegangst aan de kant hebt gezet....en natuurlijk niet te vergeten in de hoofdrol Wes.... wat heb je het goed gedaan en wat heb je mam en Fred een vreugde en geluk gegeven door zo te genieten en altijd maar vrolijk te zijn. Jullie geluk schittert van de foto's af.

Nu lekker chillen en de belevenissen de revue laten passeren en voor altijd vasthouden. Maar dat is niet zo moeilijk lijkt mij 😁. Voor straks weltrusten en ik spreek jullie binnenkort. Heel veel liefs bar xxx👍💋❤😗
  2. Gerda Al - de Jong:
    15 mei 2018
    Zo dan, klus geklaard, klaar voor de volgende klus, maar .... niets zo fijn als terugkijken op een geweldige vakantie! Er is volgens mij een bucketlist op zichzelf afgevinkt, dat scheelt een hele hoop tijd en verwachtingen. Nu weer bijkomen, herinneren, herhalen, bijkomen, nog eens vertellen, weer herhalen, bijkomen, nog meer herinneren, weer in herhaling vallen en denken... wanneer gaan we weer??? Dus wie weet wat er nog op een nieuwe bucketlist gezet kan gaan worden. We spreken elkaar weer, eerst maar weer het 'gewone' leven terug zien te vinden. :-)
  3. Ilse van der Horst:
    15 mei 2018
    Ja,ja, het is jullie gelukt. Geweldig! Na een intensieve voorbereiding. Genoten van alle verhalen, video’s en foto's. Nu terug op hollands bodem en kunnen jullie terug kijken op een prachtig avontuur ☺️. Fred z’n vliegangst ‘overwonnen’ en Wes, wat heb je genoten en geweldig gedaan. Ger, heerlijk je te zien met je mannen. Wes, wij kletsen op de woensdagmiddag even bij hé 😉. Fijn dat jullie weer veilig thuis zij 😘
  4. Mariska:
    31 mei 2018
    Heel leuk om zo te lezen en wat goed dat jullie je dromen gevolgd hebben. Groet, Mariska (logeerhuis)