dag 13 rustdag, ‘s avonds vuurwerk en bezoek tinkerbell

5 mei 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen, alledrie rustig gedoucht, en lekker ontbeten op het terras. Even wat wasjes gedraaid, wat heerlijk dat alles in het appartement aanwezig is! Tegen de middag naar de Wallmart gereden, om wat boodschappen te doen. Het is overal druk vandaag, want ze vieren hier ook 5 mei, cinco de mayo! Wesley heeft héle andere ideeën bij deze dag😃 maar het is dus een mexicaans/amerikaanse feestdag.

Vanavond hebben we ook rustig in ons appartement gegeten, en zijn na zessen richting Magic Kingdom gegaan, omdat we een vuurwerk dessertbuffet hadden gereserveerd, met uitzicht op het vuurwerk. Maar eerst even langs Tinkerbell! Er was een wachttijd van 80 minuten, maar Wesley mocht met zijn DAS kaart via de Fastpass ingang naar binnen. Dus stonden we binnen 10 minuten oog in oog met Tinkerbell! Het was zó leuk! Wesley wilde al zó lang Tinkerbell ontmoeten, want zij is nooit in Parijs, dus dit was wel heel speciaal. Ze nam echt de tijd voor Wesley, en toen hij vroeg of hij een kus mocht, deed ze dat ook nog!

We hadden nog een half uurtje voor het buffet begon, dus nog even een small worldje meegepikt. Toen we naar buiten wilde lopen, zagen we iedereen met regencape’s lopen....we hadden dat nog niet eerder gezien hier. Even schuilen dus, er ging een kwartier voorbij, maar het bleef regenen. Terwijl Wesley en Fred onder de afdak bleven schuilen, ben ik op zoek gegaan naar regencape’s, want de onze lagen natuurlijk in het appartement. Al gauw had ik een winkeltje gevonden, en ze spelen er gelijk op in, want op de toonbank lagen al stapels regencape’s. Daar liepen we dus wat later, in onze Disneyworld regencape’s, net als duizenden en duizenden andere parkbezoekers.

Natuurlijk waren we te laat, maar het maakte niet uit want het vuurwerk begon pas om 9 uur. Dus cape’s af en over een vrije stoel heen, het buffet rond om hier en daar wat lekkers te pakken en genieten maar! Het was heerlijk, en terwijl we genoten van een heerlijke coupe ijs, bekeken we het vuurwerk vanaf een mooi plekje! En het was weer genieten, wat een prachtig vuurwerk weer! Ze hebben hier gewoon 6 verschillende avond/vuurwerkshows! Gelukkig was het inmiddels al weer droog geworden en liepen we na afloop onder een heldere sterrenhemel richting de Ferryboat, die ons weer naar onze auto terugbracht.

En nu maar weer lekker slapen!

1. Jannie:
    6 mei 2018
    wat super gaaf om alles zo te lezen, was even weg maar ben er weer.
    Genieten!!!!!!!!!!!