de voorbereidingen

5 november 2017 - Koedijk, Nederland

De afgelopen weken zijn we vooral bezig geweest met het uitzoeken van de mogelijkheden. De beste periode, de vliegreis, de accommodatie en vooral het vervoer in Florida zelf. Via een moeder die deze reis ook al heeft mogen maken met hun zoon, hebben we een goed en betrouwbaar verhuurbedrijf van rolstoeltoegankelijke auto’s gevonden. Die mogelijkheid was er dus! Qua periode hebben wij gekozen voor april/mei, buiten het orkaanseizoen, in het voorjaar, dus niet te heet en de luchtvochtigheid is dan ook niet hoog. En een fijne bijkomstigheid, het is dan niet zó héél erg druk.

De accommodatie moet natuurlijk aan wat eisen voldoen. Het liefst op de benedenverdieping, ruime kamers en een mogelijkheid om makkelijk te douchen voor Wesley met behulp van een douchestoel, en waar we een mogelijkheid hebben om zelf eten te bereiden. Daarnaast zochten we ook naar een rustig gelegen resort, zodat we tot rust kunnen komen na een drukke dag in de pretparken.

In eerste instantie viel ons oog op een mooi villapark, niet te ver van alle bezienswaardigheden. Prachtige villa’s met zelfs een privézwembad. Maar bij het uitzoeken van de mogelijkheden bleek toch dat het douchen een probleem zou opleveren omdat er overal een douchecabine  aanwezig was en daar gaat een douchestoel niet in.

resort Orlando

Maar we hebben nu een prachtig appartement gevonden! Ruime slaapkamers, 2 badkamers met o.a. een jacuzzi én een inloopdouche, volledige keuken en zelfs een wasmachine en droger. Er is ook een verwarmd zwembad met een lift aanwezig

dreamliner boeing 787

De vliegreis was ook even uitzoeken. We keken eerst bij de KLM, maar het bleek dat zij geen rechtstreekse vluchten hadden naar Florida. Dan wordt zo’n reis ook wel erg lang voor Wesley, ook omdat we dan weer het vliegtuig uit moeten en naar een ander vliegtuig moeten overstappen, met soms flinke wachttijd. Daarnaast is er de kans dat de rolstoel hierbij zoek raakt of extra risico op schade aan de rolstoel. We zijn dus uitgekomen op een rechtstreekse vlucht vanaf Schiphol naar Orlando Sanford met de TUI dreamliner. We hebben hier ook wat extra beenruimte geboekt, omdat het een vlucht is van 9 á 10 uur en je dan wel goed moet kunnen zitten. Direct maar het rolstoelformulier met de maten van de rolstoel ingediend, en het verzoek dat Wesley in zijn eigen rolstoel kan blijven zitten tot en met de gate.