dag 1

23 april 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

inchecken

Goedemorgen allemaal! We zijn veilig aangekomen in Florida. We hebben een goede reis gehad, en als eerste wil ik even zeggen dat ik zóóóóó trots ben op Wesley!!!! Wat heeft hij dit fantastisch gedaan. Het ging goed met hem, hij genoot, en het aller belangrijkste, Wesley is niet misselijk geworden. Het boarden ging ook goed. Zoals afgesproken mocht Wesley in zijn rolstoel blijven zitten tot aan het vliegtuig. Het is voor de crew ook weer iets speciaals, een "Wesley"aan boord maar iedereen is erg behulpzaam. Eerst loop ik samen met een stewardess het vliegtuig in met de Stabilostoel. Heb het nu toch wel een beetje warm gekregen, maar de stoel staat snel goed en Wesley kan het vliegtuig in getild worden. Aangezien het best smal is allemaal en wij een stukje naar voren moeten lopen voor onze stoelen, besluit we dat ik Wesley er zelf in ga tillen. Wesley houdt zich goed ontspannen en zit snel in zijn stoel. Fred en een stewardess volgen met de handbagage en de tas waarin we de losse onderdelen van de rolstoel in hebben. We zitten! De andere passagiers nemen inmiddels ook hun plaats in en rond 12.45 uur gaat het vliegtuig dicht en taxiën we naar de baan, maken we vaart en dan vliegen we! Wesley's eerste keer in een groot vliegtuig, WAUW! wat gaaf. Helaas hebben we wel wat problemen met de Stabilo stoel, want eenmaal in de lucht worden de kussens zacht en ondanks dat ik me helemaal de blubber pomp met het bijhorend pompje, worden de kussens steeds zacht. De stewardessen halen gelukkig overal kussentjes en dekens vandaan, zodat we Wesley zo goed en kwaad kunnen ondersteunen. De Dreamliner bevalt goed, onze starclass stoelen zitten prima en we hebben genoeg beenruimte. We worden goed verzorgt met eten en drinken (én kaasbroodjes!) en de stewardessen komen regelmatig vragen of alles goed gaat met Wesley. Negen uur vliegen is lang, maar toch lijkt de tijd snel te gaan. We luisteren wat muziek, kijken een filmpje op de schermpjes voor ons en kijken naar buiten of we al vaste land zien, want het grootste gedeelte van de vlucht vliegen we over de Atlantische Oceaan. Op het schermpje kunnen we ook zelf goed zien waar we zijn. Zo vliegen we een stukje boven Canada, New York en langzaam aan komt Florida steeds dichterbij. En dan landen we om 4.15 uur plaatselijke tijd in Orlando, WE ZIJN GEWOON IN AMERIKA!!! Eerst mogen alle andere passagiers eruit, en dan is het wachten op Wesley's rolstoel en duimen dat de stoel in goede staat is. Gelukkig ziet de stoel er goed uit.  Fred gaat eerst het vliegtuig uit met de handbagage en geeft een seintje als de rolstoel klaarstaat met de hoofdsteun erop. En dan verlaat ik als laatste het vliegtuig met Wesley in mijn armen. De stewardessen helpen ons en zorgen ook dat de Stabilo uit het vliegtuig komt. Er staat al een meneer op ons te wachten die ons helpt met al onze bagage en ons via een snelle route richting de douane leid. De douanecontrole verloopt soepel. Er worden wat vragen gesteld, vingerafdrukken gemaakt en foto's van ons, en dan mogen we door. Terwijl we wachten op onze koffers, besluit ik even een fotootje te maken van Wesley voor de bagageband. Binnen no time staat er een beveiligingsmedewerker achter me met een hijgende herdershond. Ik moet mijn foto direct verwijderen. Oeps....niet bij nagedacht, dit kan dus niet in Amerika! Even later als we de koffers van de kofferband afgehaald hebben, lopen we eigenlijk zo naar buiten. Dat  is een voordeel van een klein vliegveld. Inmiddels heb ik het Amerikaanse simkaartje in mijn mobiel gedaan en kunnen we bellen naar het nummer van het autoverhuurbedrijf. Binnen 10 minuten staat buiten onze AMAZING huurauto klaar en kunnen we naar onze bestemming in Orlando rijden. Wat een belevenis......nu al! Rond 7 uur arriveren we op het World Quest Resort. Terwijl Fred en Wesley in de auto blijven zitten, ga ik me melden bij de receptie. Het gaat vlotjes en een kwartier later, stappen we ons Amerikaans verblijf voor 3 weken in. We pakken onze koffers uit, drinken nog wat en duiken gelijk ons bed in. Zolang mogelijk uitslapen is het plan, om het tijdverschil snel in te halen. Alle drie vallen we direct in slaap.

Het is nu 7 uur 's morgens, zelf ben ik al 2 uur op, Fred is inmiddels ook ontwaakt en Wesley slaapt nog lekker.... Op naar onze eerste dag in Florida!

hierbij het filmpje van dag 1

tot gauw!

1. Hans van Haarlem:
    24 april 2018
    Fijn dat alles goed is gegaan, en dat jullie vlot door de douane zijn gekomen.
  2. Hans van Haarlem:
    24 april 2018
    Oma was heel blij dat alles goed gegaan is en is ook hééééééél trots op Wesley. Een dikke kus van Oma.
  3. Mijke:
    24 april 2018
    Gaaf jongens!!!! Zo leuk om mee te lezen👍🏼😊
  4. Saskia:
    24 april 2018
    Wat fijn dat het eerste stuk goed is gegaan!! Nu lekker genieten. Xx
  5. Meike:
    Jihaaaaaa. Gelukkig alles goed gegaan. Ook trots op Fred? 😏
    USA baby!
  6. Lucienne:
    24 april 2018
    Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen nu wordt het echt genieten,Wesley je bent een topper. Groetjes Oma Corry en Lucienne
  7. Petra:
    Genieten maar!!!! Xx
  8. Wesley, Fred & Gerry:
    24 april 2018
    wat ontzettend leuk dat jullie ons volgen!
    *ja Meike, natuurlijk ben ik ook mega trots op Fred😃
    groet van ons aan idereen😘
  9. Gerda Al - de Jong:
    24 april 2018
    Stap 1 - wees dapper en maak plannen! Stap 2 - voer ze uit ondanks alle drempels, tegenslagen en andere onzin! Stap 3 - vlieg naar Florida! Yeah Baby!! Stap 4 en alle volgende stappen - GENIETEN MET VOLLE TEUGEN!!!!!