dag 2

24 april 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag een rustig dagje, maar ook wat zaken te regelen. Allereerst is Wesley's douche/toilletstoel vanmorgen boven water gekomen. Het verhuurbedrijf van de stoel had deze afgeleverd bij het resort, maar was gisteravond onvindbaar. Aangezien we helemaal af waren van de reis, vonden we het niet zo heel erg om vandaag verder te kijken. Maar vanmorgen stond hij er gewoon!

douche/toilletstoeltemporary parking badge

Na het ontbijtje op de patio, zijn we naar Wintergarden gereden. Daar moesten we een tijdelijke gehandicapten parkeerkaart voor Wesley regelen. Met een kopie van zijn europese invalidenkaart en paspoort, konden we dit bij een soort van belastingkantoor/gemeentezaken regelen. Het woordje "van" in van Haarlem schijnt hier raar te zijn. Ze vroegen of "van", Wesley's voornaam was.....Ik moet wel zeggen dat de mensen ontzettend behulpzaam zijn. Ook wordt je overal, op het vliegveld, in het resort, in de supermarkten begroet, op een manier waardoor je vanzelf ook gezellig gaat terug groeten. Wesley voelt zich prima op zijn plaats dus!

En wat genieten we van onze huurauto! Wat een bak, net nieuw en voor Wesley superleuk, omdat hij meer als passagier bij ons zit.

Omdat we toch en route waren, hebben we gelijk boodschappen gedaan bij de Wallmart. Wat een mega winkel, dat is al een attractie op zich. We vonden daar ook bruin brood voor Wesley, dus weer een zorg minder. Helemaal hilarisch dat je je boodschappen niet zelf hoeft in te pakken. De cassière stopt de producten zelf in zakjes die op een soort draaibaar rekje zitten, Als een zakje vol zit, geeft ze het rek een zetje, en kan jezelf het zakje ervan afnemen. Wesley moest er erg om lachen.

Terug in het appartement hebben we even rust genomen, lekker een broodje gegeten en wat plannen gemaakt voor morgen!

Onze Magic Bands

Tegen de avond zijn we naar Disney Springs gereden. Dit is vergelijkbaar met Disney Village in Parijs, maar dan véél groter en uitgebreider. We hebben er lekker wat gegeten, rond gewandeld en onze MagicBands zelf ontworpen en  aangeschaft. In Disney World werken ze niet meer met kaartjes, maar met deze polsbandjes, die gekoppeld is aan je MyExperience App.

Het was weer een mooie dag, We hebben niet zo'n last van het tijdsverschil, dus dat is meegenomen. We gaan zo wel slapen want morgen weer zulke leuke dingen op het programma,

Tot morgen!

1. Hans van Haarlem:
    25 april 2018
    Ha, ha, Wesley bestelwagen(van) Haarlem.
    Super leuk allemaal verheug me al weer op de volgende verhalen, foto's en video's.
    Geniet jullie er maar lekker van.
  2. Gerda Al - de Jong:
    25 april 2018
    Een dag niet genieten is in Florida zonde van de tijd! Dus op naar dag 3! :-)
  3. Hans:
    25 april 2018
    Wat een geweldige auto🙂👍☺️! Mooi dat alles zo goed geregeld is en ja die Amerikanen zijn super aardig en behulpzaam, he. Geniet van al het moois