dag 3 Magic Kingdom

25 april 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

WOW! lieve volgers in Nederland! wat zijn wij enorm aan het genieten. Vandaag staat Magic Kingdom op het programma. Dat is het park te vergelijken met het Disneylandpark in Parijs, maar dan véél en véél groter. En in vergelijking met Parijs kan Wesley in zoveel meer attracties. Het is hier echt geweldig geregeld. Vanmorgen na het ontbijt zijn we richting DisneyWorld gereden. Wat een speciaal gevoel om daar DisneyWorld in te rijden! Elk park heeft zijn eigen parkeerterrein, dus volgen we de bordjes Magic Kingdom. Het parkeren is helaas niet gratis, dus na het betalen van de 20 dollar volgen we de blauwe lijn naar de invalidenparkeerplaatsen. Wow! dat zijn er echt veel! Wel een paar honderd plekken... Mensen met ernstige obesitas mogen daar ook parkeren, omdat zij veelal ook een bluecard hebben, vandaar dat het al bijna vol is. Als we de auto geparkeerd hebben lopen we richting de beveiliging. Het gaat snel, ook hier veel rijen waar je tas gecontroleerd word. Daarna lopen we richting de ferryboat, die ons via de seven seas lagoon naar de ingang van Magic Kingdom gaat brengen. Er is ook een mogelijkheid om de monorail te nemen, maar Wesley kiest vandaag voor de ferryboat. Wij wachten in een apart vak voor rolstoelers tot wij de ferryboat op mogen. We komen vooraan de boot te staan en kunnen zo goed zien waar we naar toe varen. Er gaan een massa mensen op deze boot, maar je hebt er geen erg in. En dan varen we richting Magic Kingdom. Het topje van het kasteel zien we al, het is echt! we zijn er echt bijna! Vanaf de boot lopen richting de ingang. We moeten vanmorgen nog even onze online gekochte tickets laten activeren met onze MagicBands. En dan kunnen we deze scannen bij de poortjes en zijn we binnen! Eerst even naar de guest relations om voor Wesley een Disability Access Service (DAS) card te regelen. In tegenstelling tot Disneyland Parijs, mogen ze hier niet met doktersverklaringen werken. Je moet dus zelf uitleggen waarom je in aanmerking komt voor een DAS card. We worden vriendelijk verwelkomt. We hoeven niet veel uit te leggen, voor hun is het duidelijk. Er wordt met een IPad een foto van Wesley gemaakt en gekoppeld aan onze Magicbands. Als een castmember de band scant zien ze gelijk dat Wesley een DAS card heeft, en zien ze dat hij 2 begeleiders heeft + een foto van Wesley. Je mag bij een attractie de fastpass intree nemen en bij drukte krijg je een terugkom tijd om de attractie later te doen. We lopen Mainstreet in, herkenbaar maar toch anders, breder, langer, mega.......Aangezien we vooraf ook al 3 fastpassen gereserveerd hebben lopen we naar de eerste attractie in Fantasyland. Waar we in Parijs bijna blindelings overal naar toelopen, moeten we nu toch even de plattegrond gebruiken op onze app, want het is hier stukken groter. Er is trouwens overal gratis wifi, dus via deze app kun je alles al van te voren regelen. We beginnen bij de kleine zeemeermin, een voor ons nieuwe attractie. Natuurlijk rolstoel toegankelijk. Al snel zit Wesley met Fred in het speciale rolstoelwagentje. Ik mag in een wagentje erachter zitten en we worden enthousiast uitgezwaaid, Enjoy!!!!! Nou dat hebben we ook gedaan, een hele leuke attractie! Daarna volgen the adventures of Winnie the Pooh, it's a small world en tussendoor gaan we op de foto met de characters. Het begint al lekker warm te worden, en nemen lekker rust met wat drinken en een taartje. 's Middags doen we de jungle cruise, kijken we bij een Jack Sparrow optreden, we zien zoooooo veel!  Vandaag hebben we daarom alleen het Fantasyland gedeelte gedaan. 's Avonds gaan we eten bij Pinnochio Village Haus. Bestellen doen we met de Disney Experience app en even later krijg je een berichtje in je app dat het eten klaar staat. Terwijl we genieten van onze kipnuggets met friet, hebben we een mooi plaatsje met uitzicht op de bootjes van it's a small World. En als mooie afsluiting een prachtige vuurwerkshow!  Happily ever after! Wat een mooi vuurwerk, we zijn al fan van het vuurwerk in Disneyland Parijs, maar deze overtreft weer. Moe maar voldaan lopen we na de vuurwerkshow naar de uitgang en nemen de ferryboat naar het parkeerterrein. BInnen een kwartiertje zijn we in onze Condo. We gaan proberen om van alle hoogtepunten een filmpje te maken, maar voor nu, is het echt klaar. We gaan zo heerlijk slapen

we hebben alvast wel wat foto’s