dag 7 Universal Studio’s

29 april 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag gingen we naar Universal Studio’s, een kwartiertje rijden vanaf ons appartement. Wauw! weer zo MEGA!!! Alleen al de parkeergarages....gelukkig kunnen wij met de parkeerkaart de blauwe lijn volgen en dichtbij parkeren. Wel even een foto gemaakt van het parkeervak, zodat we bij terugkomst het nr van de garage terug kunnen vinden.

Na wat loopbruggen komen we terecht op de Citywalk, een brede lange straat vol met restaurants en winkels. We zien Starbucks, dus eerst maar even tijd nemen voor een lekkere cappuccino.

Dan de parken in, we beginnen in Universal Studio’s. Eerst een Disability pass regelen bij de Guest Relations. Even later lopen we het park in, wauw waar te beginnen? Het gaat vanzelf. Al lopend komen we scooby-doo, spongebob and friends en de Simpsons tegen. We zien de attractie van E.T. en willen daar in, want er staat een plaatje dat de attractie rolstoeltoegankelijk is. Maar helaas, het feest gaat niet door....Wesley’s rolstoel is te groot! Balen, maar gelukkig is er meer te doen! We lopen naar Kings Cross waar de Hogwarts Express ons naar de Wizarding World of Harry Potter brengt. Dat was zó gaaf. We lopen dan ook op perron 9 3/4 en verdwijnen echt door de muur. In de trein zien we beelden uit de Harry Potter films. Wat super mooi gemaakt. Het is druk, heel veel echte fans met capes en toverstafjes. De restaurantjes verkopen etenswaren en drankjes uit de films, aan alles is gedacht. Hogwarts is ook indrukwekkend. Er is ook een attractie, maar omdat Wesley er zoiezo niet in kan, laten we die liggen.

We lopen het andere park, Islands of adventure in waar attracties zoals Jurrasic Park en Skull Island van King Kong, het is overweldigend. En het is warm...dus steeds schaduwplekjes opzoeken en veel drinken. We hebben weer zoveel gezien en gedaan, het is soms niet te bevatten.

We zijn gebleven tot een uur of 6, we hebben nog een dag te goed met onze tickets, dus kunnen we later in de week nog wat andere attracties doen en de Parade zien, die we vandaag gemist hebben. Nadat we bij de Citywalk nog een heerlijke pizza hebben gegeten, rijden we weer naar ons appartement. Weer een super mooie dag vandaag! Wat zijn wij een bofkonten om dit allemaal mee te mogen maken met onze Wes!💙

Tot morgen! dan volgen de filmpjes

1. Martine:
    30 april 2018
    Ziet er echt top uit!!!!
    Lieve groet en veel plezier verder.
    Noa en Fam 😃😃
  2. Evelien:
    30 april 2018
    Geweldige foto’s weer!! Genieten!!
    Groetjes groep oranje!!
  3. Carmen:
    30 april 2018
    Wat een geweldige foto’s. En wat een prachtig weer. Ga er samen nog maar heel erg van genieten!💋
  4. Francisca:
    30 april 2018
    Oh wat gaaf!! Fijn te horen dat alles zo goed is gegaan om daar te komen :)
    Ga vooral lekker door met genieten!
  5. Saskia:
    2 mei 2018
    Wat te gek zeg!! Geniet lekker