dag 8 Epcot

30 april 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag gingen we naar het 4e park van Disneyworld, Epcot! Vanmorgen hebben we eerst wat uit geslapen, rustig ontbeten en toen naar het park. Weer een heel verschillend park dan de andere parken. Omdat er nu een Garden festival is, waren er veel bloemen, buxuscreaties van disneyfiguren en een foodfestival. Epcot bestaat uit 2 delen, zo waren we eerst in futureworld, en later in world showcase , met allerlei landen. We wandelden vandaag door Canada, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Marokko, China, Japan etc etc, en elk land had zijn eigen attractie, restaurantjes en winkeltjes. Zo zagen we Mary Poppins in Engeland, aten een croque monsieur in Frankrijk, en vaarden we in Mexico in een bootje als de three caballeros.

En als speciale afsluiting van de dag hadden we een frozen dessertbuffet, met uitzicht op de Illuminations vuurwerkshow van Epcot, en daarna mochten we als afsluiting als VIP in de frozen attractie!!!! Deze attractie is niet rolstoeltoegankelijk, maar we hebben Wesley in de gondel getild, tussen ons in met een opblaasbaar kussentje voor zijn rug. Wat was dat enorm gaaf! Wesley zat te stralen! Dat deed hij trouwens al de hele dag, wat is hij( en wij ook!) aan het genieten!